La meg lære deg en lekse

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailfacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Hogne Malum Gjersvik

Chikkelakke 2.0
Jeg lurer neppe noen til å tro at jeg var russ i 2012. Men det var året jeg tok steget fra kreativ leder i reklamebransjen til Keyteq. Det ble som å gå fra Videregående til å begynne på en Bachelor. Mindre spredning i fagene og mer fordypning.  IT-bransjen var også begunstiget med konsept- og designbudsjetter jeg før bare kunne drømme om. På prosjekter som strekker seg over 12 måneder får man også et bedre perspektiv på prosessen og ser flere sider ved en bedrift. Jeg stod rett og slett friere til å få være med å lage de tunge forretningsidéene som virkelig fungerte.

Photo-09.01.14-15.38.41-63

Oppleksing forhindret nedsig
Fra dag en var Keyteq-leksen klar: Sett brukeren i fokus. Grunner man litt over de menneskelige mekanismene så er det samme triggerpunktene som gjelder uansett om man jobber med  design, reklame eller digitale løsninger.
  1. Finn topp task
  2. Få maksikalt fokus på kundens fordeler
  3. Gjør det enkelt å «kjøpe» produktet

Sikkert enkelt i teori men når kunde tenker «wtf?» og budsjettet knirker er det bare en ting som duger. Fagkunnskap. Dette gir enklere løsninger, høyere konvertering, bedre inntjening, fornøyde kunder, flere oppdrag og mulighet til å utfordre enda mer.

Jeg er stolt over å ha fått vært med å utvikle chess.no, outdoorbergen.no, mat.no og ikke minst PUST for Bergens Tidende. I tillegg dukker det snart opp nye sider for linkarkitektur.no og ikke minst Keyteqs egen løsning keyteq.no.

Fra Key til Cap
Jeg forlater nå Keyteq, men mer presist en herlig gjeng entusiaster. De er utforskere, entreprenører og arbeidsjern. Jeg takker både dem og alle engasjerte, utfordrende og tøffe kunder som lærte meg UX-leksen. Ingen er notert i glemmeboken.  

Fra august starter jobben i Capgemeni der jeg leder webavdelingen i Bergen. Da tar jeg med meg det beste fra reklamebransjen, Keyteq og som befal i Marinen. Kreativitet, teknologi og struktur. Det viktigste blir likevel mennesket. Da kommer gjerne brukervennlige løsninger og lønnsom forretningsutvikling naturlig.

Om du aldri blir Too cool for Skool så sees vi i neste friminutt.

 

0 comments on “La meg lære deg en lekseAdd yours →

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *